Het voorkomen van overbelasting

Ieder mens heeft dagelijks te maken met fysieke belasting, opstaan, je tanden poetsen, aankleden zijn allemaal fysieke handelingen waarmee wij ons lichaam belasten.
Gelukkig is het lichaam van een gezond persoon prima instaat dergelijke belastingen uit te voeren en zal zich hierdoor niet snel blesseren of overbelasten. Zelfs zwaardere belasting zoals het sjouwen van zware materialen bij een verhuizing of het opknappen van de achtertuin kan leiden tot wat spierpijn of stijfheid maar moet over het algemeen geen probleem zijn.

Wanneer wij ons lichaam echter te zwaar belasten bij het tillen van een te zware last of juist langdurig te licht belasten, denk aan lang in een zelfde houding zitten of staan kunnen er uiteindelijk lichamelijke problemen ontstaan. Denk aan rug, schouder en/of nekklachten maar ook klachten en problemen met de luchtwegen. Wat uiteindelijk kan leiden tot stress en onbalans in het lichaam.

Om bewust te worden van je dagelijkse fysieke belasting en lichamelijk klachten terug te dringen werkt MK Fit met het pakket fysieke belasting.

Pakket fysieke belasting

Ons pakket fysieke belasting 1 bestaat uit een intakegesprek. Hierin noteren we de lichamelijke beperkingen waarin je dagelijks tegen aan loopt. Een aantal weken noteer je je dagelijkse bezigheden die je verricht. Daarna volgt een 2e gesprek en maken we een bewegings- of ontspanningsprogramma op maat, waarin je 1 op 1 begeleidt wordt. Ook hebben we tussentijds contact om zaken te bespreken waar je tegen aan loopt, wat blokkeert er, hoe kunnen we er samen meer beweging en balans in krijgen.

Pakket fysieke belasting 2

Ons pakket fysieke belasting 2 bestaat uit 1 daagse training. Deze training wordt afgestemd op jouw dagelijkse fysieke belastingen

Inhoud van een training is

(eventueel aangevuld afhankelijk van het soort bedrijf):
Theorie

  • Informatie over fysieke belasting en stress
  • Vormen van fysieke belasting
  • Oorzaak en gevolg van zwaar belast werken
  • Het voorkomen van overbelasting
  • De juiste werkhoudingen en werktechnieken en werkomstandigheden
  • Het ontstaan en voorkomen van klachten

Praktijk

  • Analyseren van de fysieke belasting en hoe deze te verminderen
  • Training houding
  • Preventieve rugtraining
  • Meer lichaamsbeweging door effectieve trainingen
  • Toepassen til technieken
  • Aanleren van bewegingstechnieken
  • Vormen van fysieke belasting

Neem contact op

Mahustraat 191
3151 PE Hoek van Holland

Uw naam

Uw e-mail

Bericht

Telefoonnummer